ensam bonde söker mamma

Min far är högst ointresserad av tv. Han kollar på Rapport, Aktuellt, ni vet, nyheter i allmänhet, Efterlyst, Insider och Discovery Channel. Jag tror inte att han skulle kunna bry sig mindre om dumburken, inte ens när jag säger "titta, detta är roligt" så reagerar han. Men i fredags fick han en snilleblixt.

Pappa: "Vad är det här?"
Jag: "'Ensam mamma söker'."
P: "Vad söker dem?"
J: "Uppmärksamhet, tror jag väl, de är ju på tv."
P: "Är det som 'Bonde söker fru' då eller?"
J: "Ja, fast med ensamma mammor istället."
P: "Vilket slöseri med tid. Varför bankar de inte bara ihop alla program istället? 'Ensam mamma söker bonde'. Vore inte det enklare?"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback