tragikomik 2.0

Minns ni hur jag pratade om tragikomik? Eller ja, det var ju Klara Svensson egentligen men ändå. Nåväl, i onsdags, efter att ha plockat och packat i sisådär fem timmar, fick jag gå upp för att packetera kläder istället. Nu pratar vi praon, alltså. Där var alla i extas, för de hade fått mineralvatten, ni vet en såndär upp- och nervänd dunk som är typiskt sjukhusväntrum. Jag frågade såklart vad den stora grejen var. "Vi har väntat på det här skitlänge," svarade dem "kranvattnet kommer ju från en egenbrunn, så det går inte dricka. En kille får utslag och jag får sura uppstötningar". Så där sprang alla runt och drack liter med vatten och bettede sig som barn i Afrika som aldrig hade sett rent vatten förut och som brukade dricka ur kloakerna. Hemskt. Och roligt. Hemskt roligt. Nu snackar vi tragikomik.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback