flying ants


Satt ute på balkongen (som inte är klar) och mös i sommarvärmen. Så underbart. Men så kom massor av småkryp som jag antog var mygg men visade sig vara flygmyror. Bläch. Vet ni vad mer? Jag gillar inte spindlar. De är läskiga. Men de tar fasen i mig hand om alla andra småkryp; de fastnar i näten och så är saken biff. Apskönt. Men det blev lite otrevligt att sitta med en svärm myror omkring sig och ytterligare ett dussin som sakta blev uppätna av mina spindelvänner bredvid. Så jag fick flytta in.

Läste lite om pandor på MSN istället. Här. De är jättesöta och det är synd att de dör ut men med tanke på vad de står på sidan (de är lättskrämda enstöringar som varken kan eller verkar vilja para sig och dör gör de gärna i unga år) så är det väl snarare ett under att de ens finns kvar. Vilken långsiktigt självdestruktiv art.

Kommentarer
Postat av: ellen (ellerenellen.blogg.se)

snyggt!

2009-09-12 @ 00:14:48
URL: http://ellerenellen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback