insikt: det har jag glömt



Ibland, framför allt när jag sitter på bussar eller bara är på sta'n utan tillgång till dator brukar jag komma till diverse insikter. Nu har jag kommit till isikten att jag är glömsk. Väldigt mycket och väldigt irriterande.
Nåväl, idag vaknade jag klockan halv tio vilket är ett big no-no på söndagar, så nu ser jag ut som ett särbarn från MÅG som lipar och när jag ser mig själv i en spegel så vill jag gå och gräva ner mig. Tyvärr upptäckte jag inte detta förrän nu när jag kom hem. Men, i alla fall, syon på skolan ringde och sa att jag inte sökt gymnasiet. Shit tänkte jag. Men tack, tack för att du väckte mig en söndag. Idiot. Dessutom har jag fram till klockan 00:00 på mig så öh... du kunde inte väntat tre-fyra timmar till tror du? Dessutom proppade hon mig smockfull med ångest inför det val som nu står inför mig. Jag hatar att välja och ta olika beslut. Jag orkar inte. Varför ändra på ett vinnande koncept? Grundskolan är kanske inget vinnande koncept, men ändå... Låt mig vara.
Mamma skulle i alla fall iväg att handla några timmar senare så jag tog en sväng med henne i bilen och köpte mig lite smått. Jag vandrade runt där i affärerna på ett vägvinnande sätt varpå jag fick ännu en insikt. Varför vara målmedveten om man inte vet vart man ska?
Passar ju så fruktansvärt bra ihop med hela gymnasieval-grejen. Jag vet inte alls vad jag vill bli. Jag vet att jag vill ha roligt. Går det att ordna? Egentligen är det ju inget snack om saken. Jag kommer gå media. That's that. Det kommer bli apbra och så vidare, och så vidare. Men... tänk om? Jag borde gå samhäll, för där finns alla sköna typer, eller estet för då får jag ju samhällsgrunden och estetutbudet, som jag vill. Sedan är det ju var jag ska gå också, om jag ska gå. Kanske ska jag bara skit i att gå gymnasiet? Bara ligga hemma och sova i tre år. Jag kan gå ut och fota när jag vill och sedan jobba som timanställd där ingen annan vill jobba. Fast det låter i och för sig inte kul och det var ju mitt enda krav. Taskigt.
Dessutom har jag tappat bort den jävla kamerasladden så alla käcka bilder som ligger i ide i min kamera kommer få stanna där för jag tänker fan inte köpa en ny för hundrasextio spänn. To be continued.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback