fem saker du inte kan slå


Cabbage i Scrubs

Hoj! Hoj! Hoj! Vilken dag jag har haft ska ni veta! Jag var i Götet med Emilia. Först handlade jag av (1)Cabbage på Carlings (han ser ut som Cabbage i Scrubs, där av nicknamet), cruisade Göteborg innerstad och käkade på (2)Pizza Hut. Sedan handlade vi (3)julklappar åt varandra, lite sent men så är det, inne på Indisa varpå vi gick in på Centralstationen. Skulle köpa en biljett hem, men jag hade tjugo nummer före mig så Emilia lånade mig hennes plastkort, vilket innebär självbetjäning och avsevärt kortare köer. Min nummerlapp? Den tyckte Emilia att jag skulle ge till nån annan stackare, så en tjej blev framflyttad (4)nio nummer, vilket var dagens goda gärning. Därefter gick jag och köpte oss tidningar på Chocolate och Emilia chackade Cappuchino på Espresso House. vi var alltså muchos effektiva där ett tag. Emilia ringde Dumnorsk och jag var ju lite i min egen värld, som vanligt.
Så vi gick på ett tåg och gick och satte oss. Det var ont om plats så vi hamnade i vad vi trodde var första klass. Efter dryga kvarten kom (5)konduktören och den observante anar nog hur detta slutar.
"Detta är första klass, va? Vi kanske inte får sitta här, men vi kan flytta på oss. Lovar!" sa vi oskyldigt. Konduktören stod och granskade min biljett långt och länge.
"Hm, mjo..." muttrade han. "Detta är första klass. Men det är erat minsta problem, för ni sitter på fel tåg."
Jag lovar dyrt och heligt att det var det roligaste jag hört på länge, men Emilia blev mest chockad tror jag. Så vi hamnade i alla fall i Allingsås. Allingsås var vackert, vi såg Grand Hotel, Kulturhuset, en cykelbutik, torget, ett träd och en zoobutik där jag ville köpa en kampfisk men Emilia sa att det hann vi minsann inte och lovade istället att hon skulle följa med mig en annan dag och köpa kampfisk i Allingsås. Så vi tog tåget tillbaka och åkte hem. OK, nu är det din tur. Kan du slå det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback