supersöt

Det var en supersöt liten tös inne på Hemköp idag, som stod framför mig i kassan. Där stod jag i wayfarer-kopior, nitklackar och en enorm Nike-tröja med en baugette under armen och kände mig fördjävlig och framför mig stod en av Guds små änglar. Så söt var hon. Och hon hade handlat. Tomater, sallad, mjölk, tror jag, nåt sånt. Hon hade en hundra lapp och ett Hemköp-medlemskort. Det var så sött! Eller så var det bara oerhört tragiskt. Vad var hon, åtta? Och var var hennes mamma eller pappa när hon stod där alldeles själv mitt i stora världen där igen hjälpte henne? För mitt härjade psykes skulle väljer jag att tycka att det var supersött, men man vet ju aldrig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback