inte än

Ja, jag vet väl inte vad jag ska tänka. Det ligger liksom en klump i magen. Den bara ligger där och skaver. Om jag väntar kanske den tar sitt pick och pack och lämnar mig. Eller så kryper den upp, ner och åt båda sidorna och sprider sig i hela kroppen. Eller så kanske den tar till orda och berättar varför den kom. Jag vet nämligen inte vad det är för klump. Eller lite vet jag nog. Det jag vet säkert är att den gör ont. Den skaver och den är tung, riktigt, riktigt tung. Den säger inte varför den är där, men den mässar att jag ska akta mig. Se upp. Det gör jag. Då blir det värre. Först skaver det lite till och sedan ökar tyngden och så klättrar klumpen upp mot hjärtat. Den sträcker sig för att nå. Det gör den inte. Inte än.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback