jag hatar er - på riktigt den här gången

Jag veeeeeeet att Vässttrafik är idioter med sina otrevliga chaufförer, hutlösa priser, korkade regler och missanpassade tider som de inte kan hålla. Skäms! Fy, fy skäms! Men detta är jag ju såklart inte ensam om att tycka. Alla närmast hatar vi dem och självklart hatar de också oss - annars hade de ju inte gjort som de gör! Eller? Men sällan trodde jag att de skulle ge sig på oss dödliga utan att vi faktiskt hade kontakt med dem. Ack så fel jag hade.
Tycker ni att jag klagar? Jag har inte ens börjat! Min dag har varit åt helvete. Allt har liksom gått småfel. Jag bestämde mig ju i alla fall för att cykla till skolan även om det snöade då jag tänkte att nog skulle det sluta snöa och nog skulle det alltid töa, det lilla som var. Utanför dörren avläste jag termometern. Plusgrader. Nåväl. Off I go. Man genomlider dagen, en det ena en det andra, och slutligen är det dags att ta sig hem. Först cyklade jag till Handelsbanken (låt mig påminna om att det är cirka 500 meter dit från min skola) och halkade två gånger. Jag parkerade cykeln och det visade sig vara stängt! Jag gick till Lindex, plockade på mig lite och hade inga kontanter, tog ut kontanter, gick tillbaka, betalade och gav mig av hemåt. Halkade några gånger till. I alla fall, allt detta är ju på ett eller annat sätt mitt fel.
Men vad händer då? Jag möter en fittig, blå västtrafikbuss i motsatt riktning som dränker mig i koldioxidblandat tö. Frågan återstår, vad har jag gjort dem? Jag har inte åkt buss på flera veckor! Jag har inte prutat på priser eller blivit påkommen utan biljett, inte har jag vandaliserat några bussar och inte fan har jag klagat när de kör förbi mig på morgonen, där jag står och väntar på dem. Aldrig.  Att de inte kan uppföra sig har jag haft överseende med. Men att de förstör mina kläder, min mobil och hela min dag. Utan någon som helst kontakt oss emellan. Då har de gått för långt!

Må ni brinna i helvetet, Västtrafik!


Kommentarer
Postat av: SurfEmma

svar: på transition.se finns mer info :)

2009-03-02 @ 17:01:19
URL: http://enmammut.blogg.se/
Postat av: Mitsukai

Fy fan vad jag håller med >.<

Västtrafik kan gå och dö! De är aldrig i tid när man behöver, de är elaka som fan och priserna är.. GaLnA!



Fast i fredags var det en jättesöt chaffis som lät min vovve åka med gratis! Sådant gillas

2009-03-02 @ 20:06:10
URL: http://mitsukai.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback