Creativity rocks.

Har du någonsin känt kreativitet växa? Det känns i hela kroppen. Det börjar i magen, det är varmt och mjukt, lite som en katt. Som en varm spinnande katt, som ligger och myser i magen. Som spinner om något nytt och lovande, om hopp, till och med. Som sedan tar sig upp till huvudet, då mer som en ilande, ljus blixt av energi. Som gör att allt blir så självklart, så klockrent, så rätt. Som får en att undra varför man inte gjort eller förstått eller tänkt detta förut. Till sist tar den sig igenom kroppen, som en varm flod, strömmande, uppfriskande, livgivande. Genom hela kroppen, varje led, varje cell. Det sprider sig igenom allt och fyller en med energi, tankar, jävlaranamma och ibland ren galenskap. Känslan av kreativitet. Åh, så säg, är den inte fantastisk?

Kommentarer
Postat av: HannaFindus

Det är så sant!

När jag känner att jag får en riktigt bra idé på hur jag skulle kunna skriva något (jag vill bli författare, hihi), känns det som om mitt heta blod rusar genom mig och det riktigt kliar i fingrarna på mig efter en stund.

2011-01-17 @ 21:42:39
URL: http://www.nattstad.se/HannaFindus

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback