observe: research first


Någon skaffade sig ryggrad nog att klaga på min rubrik. "du kan inte bara ändra ett kännt citat!" hette det tydligen. Så nu vill jag påpeka att, ja, Shakespeare sa "All that glitters is not gold" och, nej, man får inte ändra citat. Därför tog jag också med felstavningen i kommentaren. Men Robert Plant sa, och fy skäms om du inte vet vem det är, "there's a lady who's sure, all that glitters is gold" och, därmed, är min rubrik helt korrekt, eftersom att jag inte alls citerade Shakespeare, utan Robert Plant.

Att bero på Robert Plant, så sitter jag nu här och dricker kaffe och sjunger för en lussebulle. Fast nu får jag väl dra mig mot busshållplatsen. Vad gör ni andra på denna underbara Luciadag?

Kommentarer
Postat av: elin.e

vilka finfina bilder!

2008-12-14 @ 10:07:11
URL: http://elineeriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback