vi hade i alla fall tur med vädret


Idag var jag värsta sortens hurtigbulle. Drog mig upp halv nio, gjorde mig i ordning, gjorde mackor och O'boy och hämtade upp Emilia så hon kunde följa med mig till stallet och Hedda. Vi var väl där runt elva tiden varpå vi gick och hämtade pollen så hon fick äta lunch i lugn och ro. Så länge kollade vi på Emilias kompis som löshoppade några hästar.

Efter någon timme eller så drog vi oss upp mot stallet och det löste sig så att jag fick rida med Emilias kompis och en annan tjej. Asbra ju. Hedda hade ju stått några dagar nu över jul och var ultrapigg så det blev mest tempoväxlingar. Inget händelserikt eller fysiskt krävande alltså.

Sedan släppte vi ut henne i hagen igen och gick in i kafét och fikade och spelade kort och bara pratade. Det var riktigt mysigt. Vi åkte väl hem runt halv fyra och då var jag bara lite trött. Mamma och brorsan var inte hemma så jag och pappa käkade pizza och jag somnade som en stock i soffan.

Inga bilder på mig i action alltså, jag måste jobba på min sits först. Men vi hade i alla fall tur med vädret och nu ska jag slagga. Härligt. Klockan elva. På en lördag. Jag vill i alla fall redan nu passa på att be om ursäkt för denna nördiga och ointressanta redogörelsen kring min ridning. Men va fan, det är min blogg. Jag skriver om vad jag vill.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Emilias kompis, aka mig, heter faktist Sofia ^^, och du har grymt fin sits!

2008-12-28 @ 00:07:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback