sittin' in a Chinese stew

Min bror mördade min dator. Den stod på så fint och surrade medan jag gjorde pizza då en propp plötsligt gick. Så av någon anledning tycker han att han ska stänga av strömmen i hela huset och det är ungefär då min hårddisk sa upp sig. No more pictures, no more AC/DC or Led Zeppelin. All musik är borta, alla foton... Nåväl, time wishing is time wasted. Jag måste ha tag på en ny dator och jag har funderat på att köpa en bärbar. Men, jag är drottningen av obeslutsamhet. Det känns å ena sidan ganska coolt att vara av kungligt blog, men all obeslutsamhet har också sina nackdelar.

Så vill jag ha en stationär dator?
Nej, egentligen inte.

Men de är pålitliga.
Uppenbarligen inte. Den krascha ju. Igen.

Käften.
Håll käften själv.

En stationär klara av spel bättre.
Men jag vill inte ha så många spel. Två spel och ett par expansioner. Och redigeringsprogram. PS. De tar inte mycket plats.

En stationär är enklare att manövrera.
Du får det att låta som ett rymdskepp.

Inte långt ifrån.
Jag kan koppla in en mus, tangentbord, högtalara, allt jag behöver.

Sant. Men då kan du lika gärna ha en stationär.
Sant.

OK, varför en bärbar?
De är praktiska, tar liksom ingen plats, har webcam, funkar på resor, startar snabbare. Varför stationär?

Jag gillar inte förändringar, de klarar spel bättre, enklare att manövrera, jag skulle tappa bort en bärbar, jag skulle aldrig komma ifrån en bärbar och sitta där hela tiden, jag har inte bråttom att starta datorn, jag har inte bråttom någonstans faktiskt.
Du vågar inte satsa på nåt nytt... CHICKEN! By the way, du har visst bråttom att starta datorn. Ibland.

Kanske. Har du spionerat på mig?
Vi är grannar.

Whatever. Nåväl, vi har i alla fall inte kommit någonstans.
Och klockan är kvart i ett.

Jeans är bekvämt.
Jaha, ska vi dra den slutsatsen då, och sen fortsätta spana Cold Case på Kanal 5?

Vi kör på det. Det handlar om människor på mentalsjukhus.
WOHO!


Kommentarer
Postat av: randomanti

du är sjuk... men ta och testa att sätta i din kära hårddisk i en dator som fungerar innan du helt dödsförklarar den

2009-01-06 @ 12:13:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback