MALCOLM MCLAREN

ph1. Sex Pistols & McLaren (3 fr. h) ph2. New York Dolls, tiden innan någon kom på ordet "bögigt" (båda via ggl)
Vem vore väl jag om jag inte omnämde Malcolm McLaren? McLaren och Vivienne Westwood hade butiken "Sex" i London på 70-talet och startade tillsammans bandet Sex Pistols, endast för att sälja mer kläder. Och vilket Sex Pistols freak jag varit. Och är. Lite. Fortfarande. Mest i hemlighet. Dessutom var han också manager för bandet New York Dolls. Minst lika bra! Spotifya dem. Anyway. Cool snubbe i alla fall, en av mina husgudar när jag var 13. Nu har han gått vidare till efterlivet vid 64 års ålder. Må han vila i frid.

UPDATE. Läs en krönika om McLaren av Andy Capper här. Rekommenderas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback